سبک زندگیورزش و تناسب اندام

گن‌‌‌های بی خاصیت لاغری

بستن شکم در هنگام تمرینات شکمی‌با هر نوع پوششی باعث کاهش کالری سوزی می‌شود.

بهگزارش خبرنگار سایر حوزه‌‌‌های گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان چاقی عوارض بسیاری دارد و این عوارض در چاقی‌‌‌های شکمی‌به مراتب بیشتر است، بیماری‌‌‌های قلبی و عروقی، بیماری کبد چرب، تنگی نفس، سرطان،بیماری کیسه صفرا، سکته مغزی، ساییدگی استخوان و زانو درد، افزایش چربی خون و پرفشاری خون از عوارض چاقی هستند.پس کاهش وزن و چربی شکمی‌با تمام سختی‌ها و مشکلاتش ارزشش را دارد اما نه از راهی!

متاسفانه بسیاری از مردم برای کاهش چربی‌‌‌های شکمی‌راه اصلی را فراموش می‌کنند و به دنبال راه میانبر هستند، این افراد با استفاده از گن‌‌‌های لاغری، چرب کردن پوست شکم و بستن آن با پلاستیک در تلاش هستند تا با افزایش دما چربی‌‌‌های شکم را از بین ببرند. اگر چه افزایش دما می‌تواند باعث تعریق بیشتر شود، اما این تعریق به معنای کاهش چربی نیست.

داریوش زارع مربی و داور بین الملی بدنسازی در خصوص استفاده از گن و بستن پلاستیک در هنگام تمرینات به خبرنگار سایر حوزه‌‌‌های گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با وجودیکه هنگامی‌که شما از گن استفاده می‌کنید، لاغرتر به نظر می‌رسید اما گن باعث سفت شدن عضلات شکم و فرم گرفتن آن نخواهد شد. گن‌ها فقط و فقط بطور موقت و در ظاهر باعث فشرده شدن چربی و پوست شکم می‌شوند. وقتی قرار است شکمی‌صاف و خوش حالت داشته باشید، باید تغذیه صحیح و ورزش مستمر و منظم را در برنامه اصلی زندگی تان قرار دهید،استفاده از لوازمی‌همانند انواع گن‌ها و بستن پلاستیک تاثیری درتخت شدن شکم ندارد.
تنها فایده استفاده از گن‌‌‌های لاغری این است که از آنجاییکه باعث می‌شود، عضلات شکم در حالث انقباض باقی بماند و این حالت شاید فقط باعث شود که کمی‌فقط کمی‌نسبت به زمانیکه عضلات شکم را رها کردید، کالری بیشتری بسوزانید اما این مقدار افزایش کالری سوزی بسیار ناچیز است.

فواید سفت کردن عضلات شکم

نکته مهم این است که عضلات صاف شکمی‌احشاء داخلی شکم را نگه می‌دارد، وثتی شما شکم را سفت می‌کنید که نوعی تمرین استقامتی محسوب می‌شود،و باعث تقویت این عضلات می‌شود و همچنین در ظاهر نیز چون احشاء داخل شکم را بهتر نگه می‌دارد شکل ظاهری شکم بهتر می‌شود.

جالب است بدانید که بسیاری از ورزشکاران که حتی شکمی‌شش تکه دارند اما وقتی از نیم رخ به شکم آنان نگاه می‌کنید، شکمشان کمی‌جلو و برآمده است زیرا این افراد عضلات صاف شکمی‌را تقویت نکردند. این حتی شامل برخی از قهرمانان پرورش اندام نیز می‌شود که شکمی‌عضلانی و به اصطلاح شش تکه دارند اما در کل شکمشان برجسته است.

عضلات صاف شکمی‌را منقبض کنید زارع مربی پروش اندام توصیه می‌کند در روز بین 5 تا 6 بار به مدت یک دقبقه شکمتان را سفت کنید و به داخل بکشید. این کار باعث تقویت عضلات صاف شکمی‌می‌شود و ظاهر شکم نیز بهتر می‌شود.

پلاستیک پیچ کردن

یکی از باورهای غلط که در رابطه با حرارت و کاهش چربی بخصوص در ناحیه شکم و ران‌ها مطرح است، پوشاندن اعضا با پلاستیک و یا پوشیدن لباس هایی از جنس پلاستیک و یا گن برای بوجود آوردن گرمای بیشتر در این نواحی با هدف از بین بردن چربی‌‌‌های موضعی از راه تعریق کردن است.این روش صد در صد غلط و رد شده است و به هیچ عنوان چنین اتفاقی نمی‌افتد. شاید پس از انجام چنین کاری سایز و یا کمی‌وزن کم کنید اما تنها دلیل این اتفاق این است که پوشش شما باعث شده بدنتان آب بیشتری دفع کند، نه چربی بیشتر! بستن پلاستیک دور شکم هیچ کمکی به کاهش چربی نمی‌کند و تنها فایده اش افزایش تعریق زیرپوستی است و این آبی که زیر گن یا پلاستیک جمع شده فقط آب بدن در همان ناحیه است که از دست می‌دهید.در حقیقت این روش بعضی اوقات خطرناک است. زیرا از آنجاییکه پلاستیک اجازه نمی‌دهد که عرق بدنتان خشک شود، پس بدن شما نمی‌تواند خودش را به خوبی خنک کند و دچار مشکل می‌شوید.همچنین ممکن است باعث بروز جوش‌‌‌های ریز بر روی این نواحی بدن شود.

نایب رئیس هیئت بدنسازی شمال شرق تهران تاکید کرد: با وجودیکه تعریق در هنگام تمرین باعث کاهش چربی‌‌‌های زیر پوستی می‌شود اما این بدان معنا نیست که هر تعریقی باعث کاهش چربی‌ها می‌شود. همانطور که می‌دانید در فصل گرما نسبت به فصول سرد سال تعریق بیشتر صورت می‌گیرد و در واقع این آب بدن است که در گرما به صورت عرق از بدن خارج می‌شود.اما وقتی شما یک تمرین و فعالیت بدنی شدت دار و منظم داشته باشید هم عرق می‌کنید. اما این عرق کردن با تعریق در شرایط آب و هوایی گرم بسیار متفاوت است. و در واقع تعریق هنگام ورزش با شدت بالا است که باعث لاغری و کاهش چربی می‌شود و نه شرایط دیگری که منجر به عرق کردن می‌شود.

هشدار مربی

مربی و داور بین الملی بدنسازی گفت: بستن شکم در هنگام تمرینات شکمی‌با هر نوع پوششی همانند پلاستیک و یا حتی گن کار بسیار غلطی است، زیرا باعث می‌شود عضلات خوب تحرک نداشته باشند و در نتیجه خون رسانی به آن نواحی کاهش پیدا می‌کند و در نهایت کالری سوزی پایین می‌آید.

منظور از تمرین در هر نقطه از بدن، انقباض و انبساط عضلات آن قسمت است.هنگامی‌که شما در طول تمرین شکم را می‌بندید، اننقباض و انبساط خوب صورت نمی‌گیرد و خون رسانی کم می‌شود و در واقع همانند آن است که از اول تمرینی از انجام نشده است.

در آخرباید بدانید که فقط رعایت برنامه غذایی صحیح و ورزشهای هوازی به شما کمک خواهد کرد تا چربی‌‌‌های اضافی از جمله چربی هایی که دور شکم تان جمع شده را کم کند،در کنار ورزشهای هوازی که باعث می‌شود چربی‌‌‌های اضافی را بسوزانید و با تمرینات شکمی‌(انواع درازو نشست) عضلات آن را فرم دهید.

(طیبه خزاعلی)

نوشته‌‌‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می‌کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه‌‌‌های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا