سلامت

6 عادت مرگ آور

داشتن عمری طولانی همراه با سلامتی آرزوی همه ما است. اما گاهی برخی از عادت‌‌‌های خودمان کاری می‌کند که این عمر طولانی و سلامتی به خطر بیافتد. در این مطلب شش عادت مرگ آور را بیان می‌کنیم.

کمردرد و نشستن طولانی

نشستن بیش از 7 ساعت = خطر مرگ

محققان روی 230 هزار داوطلب بالای 45 سال بررسی کرده و به این نتیجه رسیدند افرادی که روزانه بیش از 7 ساعت می‌نشینند و دچار کمبود فعالیت بدنی و خواب هستند، پنج برابر بیشتر خطر مرگ را در شش سال آتی به جان می‌خرند.

خوابیدن بیش از 8 ساعت = خطر سکته

با وجود اینکه خواب برای ترمیم و احیای بدن لازم است، اما زیاد خوابیدن برای سلامتی خیری در بر ندارد.

در بین شش عادت مرگ آور، مصرف الکل در مقام اول قرار دارد

نتایج بررسی‌‌‌های چند ساله ی محققان نشان می‌دهد افرادی که هر شب بیش از 8 ساعت می‌خوابند بیش از دیگران در معرض سکته مغزی قرار می‌گیرند و این خطر برای خانم‌ها بیشتر است.

بی تحرک بودن = مشکلات کبدی

به عقیده ی محققان دانشگاه سیدنی، ساعت‌ها جلوی تلویزیون نشستن، چرت‌‌‌های بین روز طولانی، نسوزاندن کالری و به طور کلی بی تحرکی جزو شش عامل اصلی تسریع خطر مرگ و میر است. به عقیده ی متخصصان بی تحرکی، بروز بیماری هایی مانند سرطان، پارکینسون و مهم تر از همه بیماری‌‌‌های کبدی را افزایش می‌دهد.

نوشیدن الکل = سرطان حلق

در بین شش عادت مرگ آور، مصرف الکل در مقام اول قرار دارد. به عقیده ی محققان مصرف الکل باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان‌‌‌های مختلف بخصوص سرطان دهان و حلق می‌شود.

مصرف دخانیات = سرطان کیسه ی صفرا

محققان دانشگاه سیدنی 96 عادت رایج بین آقایان را مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیدند که سیگار کشیدن چهارمین عامل بروز مرگ زودهنگام است. به عقیده ی این محققان، مصرف دخانیات به طور مستقیم باعث بروز سرطان ریه،سرطان مثانه و سرطان کیسه ی صفرا می‌شود.

غذاهای چرب و شیرین

اضافه وزن و چاقی مفرط جزو عوامل اصلی مرگ و میر زودرس در سرتاسر جهان است. به همین دلیل لازم است که مصرف مواد غذایی سرشار از چربی‌‌‌های مضر و قند محدود شود. به عقیده ی متخصصان، داشتن سبک زندگی سالم باعث کاهش خطر سرطان‌‌‌های مختلف می‌شود. بنابراین لازم است که تغذیه ی متعادل داشته باشید و مصرف چربی‌‌‌های گیاهی و چربی‌‌‌های سالم را در الویت قرار دهید تا خطر بروز بیماری‌‌‌های قلبی عروقی کاهش پیدا کند.

منبع: فاطمه مهدی پور – بخش سلامت تبیان

نوشته‌‌‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می‌کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه‌‌‌های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا