سبک زندگیورزش و تناسب اندام

تناسب اندام در نوروز


تعطیلات نوید شادی و استراحت می‌دهند اما این ایام معمولا با رفتن به مهمانی‌ها و مصرف غذاهای پرکالری همراه است؛ همچنین با کمبود وقت و یا رفتن به سفر ممکن است برخی برنامه ورزشی معمول‌شان را کنار بگذارند.

فعالیت جسمی‌ را در تعطیلات ادامه دهید با رعایت این نکات:

– برای ادامه دادن به فعالیت جسمی‌می‌توانید برنامه ورزشی‌تان را طوری تغییر دهید تا با وضعیت تعطیلات تطبیق پیدا کند. برای مثال اگر کلاس‌ ورزشی که به آن می‌رفتید تعطیل است، می‌توانید به جای آن شنا یا دوچرخه‌سواری کنید.

-به جای این که ورزش را از برنامه روزانه‌تان حذف کنید، سعی کنید که دیگر کارهای غیرضروری را حذف کنید. حفظ تناسب بدنی را در راس قرار دهید و زمان معینی را برای ورزش در نظر بگیرید.
ادامه دادن به نرمش و ورزش در این ایام که بیشتر افراد بیش از حد معمول غذا می‌خورند، ضرورت بیشتری دارد و حتی باید میزان فعالیت جسمی‌ را افزایش داد. به یاد داشته باشید که هدف شماره یک‌ شما باید سالم ماندن و پیشگیری از اضافه وزن باشد.
– اگر در یک روز معین خیلی سرتان شلوغ است، انعطاف‌پذیر باشید و برنامه فعالیت جسمی‌تان را با شرایط آن روز تطبیق دهید. اگر در یک روز همیشه به سالن ورزشی می‌رفتید و حالا باید به مهمانی بروید، می‌توانید یک ساعت زودتر از خواب بلند شوید و به پیاده‌روی یا دویدن آرام بپردازید، یا اینکه در صورت امکان به جای رفتن با ماشین، با پیاده روی سریع خودتان را به محل مهمانی برسانید.
– برنامه ورزشی‌ معمول‌‌تان را متنوع کنید. برای مثال اگر برنامه شما چهار روز دویدن بوده است، می‌توانید یک روز بدوید، یک روز شنا کنید و دو روز وزنه بزنید. انجام ورزش‌های جدید می‌تواند انگیزه شما را برای فعالیت جسمی‌افزایش دهد.
– برای صرفه‌جویی در وقت، فعالیت خودتان را با تعهدات خانوادگی‌ ادغام کنید. برای مثال می‌توانید کودکان را برای پیاده‌روی بیرون ببرید یا به همراه افراد خانواده برای گشت و گذار در طبیعت به مناطق نزدیک محل سکونت‌تان بروید یا به انجام ورزش‌های گروهی با آنان بپردازید.

– در طول تعطیلات می‌توانید فهرستی از اندامتان که نیاز به کار کردن دارند برای مثال بازوها یا شکم را تهیه کنید و آماده شوید تا برای رسیدن به این هدف اندکی به خود سخت بگیرید و انضباط‌تان را حفظ کنید.
– برای سال آینده یک شاخص معین برای بهبود وضعیت بدنی را تعیین کنید برای مثال کم کردن وزن‌ تا یک حد معین. اگر با رژیم غذایی و ورزش بتوانید به این هدف برسید، اعتماد به نفس‌تان افزایش خواهد یافت.
– اگر در ایام تعطیلات امکان رفتن به سالن ورزشی را ندارید، یک برنامه روتین در خانه برای خود تهیه کنید. بسیاری از حرکات ورزشی مانند دراز و نشست یا شنا رفتن نیازی به تجهیزات خاصی ندارند و در خانه قابل انجام هستند.
– توجه داشته باشید از هر موقعیت و مکانی می‌توان برای ورزش کردن استفاده کرد چه در مسافرت باشید، چه خانه چه طبیعت چه فروشگاه در هر صورت می‌توانید به ورزش کردن‌تان ادامه دهید.
یک جفت کفش مناسب برای دویدن یا پیاده‌روی و چند وزنه سبک به همراه خود داشته باشید تا از هر وقتی که گیرتان می‌آید برای فعالیت جسمی‌استفاده کنید.

منبع:  khorasannews.com

نوشته‌‌‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می‌کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه‌‌‌های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا