[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]یک متخصص نغذیه گفت: حداکثر ۳۰ درصد انرژی روزانه از چربی‌ها به ویژه چربی‌‌‌های گیاهی تأمین می‌شود.[/box] محمدحسن عزیزی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی‌پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه حداکثر باید ۳۰ درصد انرژی روزانه از چربی‌ها به ویژه گیاهی تأمین […]


[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]یک متخصص نغذیه گفت: حداکثر ۳۰ درصد انرژی روزانه از چربی‌ها به ویژه چربی‌‌‌های گیاهی تأمین می‌شود.[/box]

محمدحسن عزیزی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی‌پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه حداکثر باید ۳۰ درصد انرژی روزانه از چربی‌ها به ویژه گیاهی تأمین شود، اظهار کرد: به طور معمول مصرف چربی‌ها در هرم غذایی و برنامه روزانه توصیه نمی‌شود و اگر هم مصرف شود در حد خیلی کم است، اما روغن‌‌‌‌های گیاهی بهترین گزینه برای طبخ غذا است و بهتره از روغن‌های گیاهی مانند زیتون، ذرت، سویا، کنجد، پنبه دانه برای طبخ استفاده شود.

وی افزود: حداکثر مصرف روزانه چربی‌ها در هرم غذایی ۳۰ درصد انرژی روزانه است. همه روغن‌های گیاهی، طبیعی و مناسب هستند به جز نارگیل که دارای روغن اشباع شده است توصیه می‌شود؛ در مصرف روزانه از نارگیل کمتر استفاده شود.

عزیزی تصریح کرد: مغز دانه‌هایی مانند پسته، بادام، بادام زمینی، گردو، فندق، شاهدانه، کنجد و … به عنوان دانه‌های چربی برای تغذیه مناسب است، اما باید در مصرف آنها نیز دقت شود تا بیش از اندازه استفاده نشود.

وی در بخش پایانی گفت: بهتر است؛ چربی‌های حیوانی مانند روغن زرد، روغن کرمانشاهی، کره، خامه، سرشیر، دنبه، پی و … در هرم غذایی و برنامه روزانه استفاده نشود؛ زیرا چربی‌های حیوانی اشباع شده هستند و فرد با مصرف آن دچار عارضه‌های مختلف مانند افزایش وزن، اختلالات گوارشی و … می‌شود و عاملی برای تهدید سلامت بدن است.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

منبع:

باشگاه خبرنگاران جوان