سبک زندگیورزش و تناسب اندام

چطور روزانه ۱۰ هزار قدم برداریم؟

  برای زندگی یکجانشینی و بی تحرک نیاز داریم بیاموزیم که چطور روزانه در مجموع 10 هزار قدم پیاده روی کنیم. این میزان یعنی تقریباً 4 تا 5 مایل مسافت برای پیاده روی.
به گزارش پایگاه خبری سلامانه به نقل از msn، در اینجا راهنمایی ساده برای افزایش تدریجی میزان پیاده روی در طی روزها پیشنهاد شده است.
در مرحله اول باید هدف پیاده روی را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کرد. این یعنی اگر قرار است ده هزار قدم بردارید، این مقدار را به سه بخش تقسیم کنید. یک بخش در صبح، یک بخش در میانه روز و مابقی در شب هنگام.
در طی روز می‌توان در هر ده دقیقه هزار قدم برداشت. پس روزانه هر زمان فرصت کردید، ده دقیقه را به پیاده روی اختصاص دهید تا این میزان به ده هزار قدم برسد. حتی زمان‌هایی که در محل کار هستید، می‌توانید این میزان پیاده روی را داشته باشید.
اگر در هفته اول 6 هزار قدم در روز برداشته‌اید، در هفته دوم 20 درصد به این میزان اضافه کنید و این متوسط این میزان را در طی هفته‌های بعد افزایش دهید تا به عدد 10 هزار نزدیک شوید.
پیشنهاد می‌شود برای این که پیاده روی شما را زده نکند، از همان اول عدد 10 هزار قدم را انتخاب نکنید و این کار اگر به تدریج انجام شود، دلچسب تر و ماندگارتر است.
اتومبیل خود را به دور از محل خرید، محل کار و یا سایر مکان‌های دیگر پارک کنید تا مجبور شوید مسافتی را پیاده بروید.
از پله به جای آسانسور یا پله برقی در صورت امکان استفاده کنید.
همیشه با یک دوست پیاده روی کنید چون این کار باعث می‌شود توان بیشتری برای قدم زدن پیدا کنید و آن هم به خاطر غرق صحبت شدن و عدم احساس خستگی.

منبع: سلامانه

نوشته‌‌‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می‌کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه‌‌‌های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا