اخبار روز

فرش جهانی زیلو نیاز به بازاریابی و برند سازی دارد

شهردار میبد گفت : جهانی شدن فرصت‌هایی را برای میبد فراهم نموده و با استفاده از آنها علاوه بر توسعه تولیدات صنایع دستی بخصوص زیلو با استانداردسازی می‌توان شبکه بازاریابی و برندسازی ایجاد کرد و نتایج خوب آن را دید.

به‌ نقل از روابط عمومی شهرداری میبد، علیرضا نقوی در حاشیه دیدار با معاون صنایع دستی میراث فرهنگی کشوربه مناسبت فرارسیدن روز جهانی شهرها، افزود : میبد آذرماه سال ۹۷ از سوی شورای جهانی صنایع‌دستی به‌عنوان شهر جهانی زیلو انتخاب شد و هم‌زمان با این اتفاق، شاهد یک جهش و توسعه ویژه در کارگاه‌های زیلوبافی و تجاری شدن این محصول بودیم.

وی ادامه داد : زیلو به فرش سلامت معروف است و سابقه‌ای طولانی دارد که به قبل از اسلام می‌رسد.

شهردار میبد در ادامه اظهار کرد: خوشه زیلو با همکاری و محوریت شرکت شهرک‌های صنعتی میبد و جهاددانشگاهی استان یزد تشکیل و با پیگیری فرماندار شهرستان از طریق صندوق کارآفرینی امید تسهیلات خوبی به هنرمندان زیلوباف پرداخت شد.

وی گفت: جهانی شدن فرصت‌هایی را برای میبد فراهم نموده که اگر بتوانیم از آن استفاده کنیم، علاوه بر توسعه تولیدات صنایع دستی بخصوص زیلو، با استانداردسازی آن قادر خواهیم بود شبکه بازاریابی و برندسازی ایجاد و شاهد نتایج بسیار خوبی باشیم.

حمایت از هنرمندان از میراث فرهنگی کشور است

پویا محمودیان معاون صنایع دستی میراث فرهنگی کشور نیز در این دیدار با تأکید بر حمایت همه‌جانبه از هنرمندان صنایع‌دستی بیان کرد: به‌طور حتم حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی یکی از مهمترین اولویت‌های این وزارتخانه است و در این میان توجه جدی به هنرمندان شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی داریم.

وی در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی شهرها، درباره ایجاد شبکه ارتباطی شهرهای جهانی صنایع‌دستی گفت‌وگو و رایزنی کرد.

در پایان این نشست و  دیدار لوح یادمان روز جهانی شهرها که مزین به طرح زیلو بعنوان نماد جهانی شهر میبد است، به معاون صنایع دستی میراث فرهنگی کشور اهدا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا