گروه: شهروندان
تاریخ: ۱۹:۳۵ :: ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
توسعه  ناوگان حمل و نقل همگانی در شهرستان میبد

رئیس سازمان حمل و نقل همگانی شهرستان میبد : اضافه کردن مینی بوس در مسیری خاص در حال حاضر در توان سازمان حمل و نقل همگانی شهرستان میبد نیست .   بام میبد : در گروه دغدغه های شهرمان میبد در خصوص وسایل نقلیه عمومی در این شهرستان پیامهایی ارسال شده است نظیر : – فاصله […]

رئیس سازمان حمل و نقل همگانی شهرستان میبد : اضافه کردن مینی بوس در مسیری خاص در حال حاضر در توان سازمان حمل و نقل همگانی شهرستان میبد نیست .

 

بام میبد : در گروه دغدغه های شهرمان میبد در خصوص وسایل نقلیه عمومی در این شهرستان پیامهایی ارسال شده است نظیر :

– فاصله زمانی بین رفت و آمد سرویس های اتوبوسرانی حد اقل ۴۰ دقیقه هست و مرتب زمانش تغییر می کند.

– حرف قشر متوسط کم درآمد محله ده آباد این است که یک ایستگاه خط واحد در محوطه گلزار برای رفت و آمد مردم در شهر ایجاد شود .

– ایجاد ایستگاه مناسب بین سه راه سعیدی تا محله یخدان

سید علی‌اکبر اسعدی فیروز‌آبادی رئیس سازمان حمل و نقل همگانی شهرستان میبد در خصوص مسائل مطرح شده بیان کرد :خط واحد شهرستان میبد نزدیک به ۳۰ سال پیش تاسیس شده است و وضعیت های گوناگونی تا به حال داشته است، قبلا از طریق رانندگان اتوبوسرانی اداره می شده که زیر نظر شهرداری کار می کردند و حقوق می گرفتند و به این صورت هم برای مردم مهم نبود ، در حال حاضر کل وسایل نقیله و ظرفیت خط واحد که شهرداری در اختیار دارد ، استفاده می شود و ما وسیله نقلیه بیکاری به جز دو الی سه اتوبوس که رانندگان آن باز نشسته شده و باید به بخش خصوصی واگذار شود ، نداریم ، مضاف بر این که با توجه به ترافیک بالای خیابانهای میبد و عدم امکان تردد اتوبوس در ساعتهای شلوغ ترافیک در شهر ، اتوبوسهای ذکر شده کارایی چندانی ندارند.

وی افزود : ما حداکثر استفاده از ناوگان حمل و نقل شهر را داشته ایم ، حتی با توجه به کمبود وسایل نقلیه ،  اتوبوس هایی که از رده خارج شده و نیاز به تعمیر داشتند را نیز تعمیر کرده و استفاده نموده ایم و مسیر هایی هم که تعریف شده از قبل مشخص بوده است .

اسعدی ادامه داد : اضافه کردن مینی بوس در مسیری خاص در حال حاضر در توان سازمان حمل و نقل همگانی شهر میبد نیست و چاره ای وجود ندارد جز این که، یا مسیر ها جابه جا شود که این امر نیز ناراحتی عده ای را به دنبال خواهد داشت و یا اینکه ناوگان اضافه گردد که در موقعیت کنونی و با توجه به کمبود بودجه و افزایش شدید هزینه مینی بوس که قبلا هزینه یک مینی بوس ۳۰ الی ۳۶ میلیون تومان بود و اکنون به بیش از ۱۷۰ میلیون رسیده است ، امکان پذیر نیست و باید وضعیت موجود را حفظ کرد اما به محض اضافه شدن به ناوگان حمل و نقل ، مسیر های جدید نیز اضافه خواهد شد.

وی در خصوص ایجاد یک ایستگاه در محدوده گلزار ده آباد عنوان نمود : ویژگیهای ترافیکی در این محدوده وجود دارد و قبلا هم یک طرفه بوده است ، شهرداری هم چندین سال قصد ساماندهی محوطه گلزار را داشت اما نتوانست کاری انجام دهد . هم اکنون نیز که حالت تردد رفت و برگشت وجود دارد ، پیاده رویی وجود ندارد که امکان گذاشتن ایستگاه اتوبوس در این مکان فراهم باشد و اگر بتوان پایین تر از بلوار مطهری یا در ادامه این بلوار به طرف بفرو جایی را برای این امر مهیا کرد ، پیگیری خواهد شد.

رئیس سازمان حمل و نقل همگانی شهرستان میبد در ارتباط با فاصله زمانی که بین رفت و آمد سرویس های اتوبوسرانی وجود دارد، گفت : طول خطوط در حدود ۴۰ تا ۴۵ دقیقه است و در بعضی از مسیرها نیز به یک ساعت هم می رسد و در این زمینه یا باید به تعداد ناوگان افزوده شود یا تعداد سرویس و یا اینکه مسیرها را کوتاهتر کنیم که با کوتاه کردن مسیر جاهایی پوشش داده نخواهند شد و این موضوع به اضافه کردن ناوگان و کمبود بودجه برمی گردد .

وی افزود : انشالله در آینده نزدیک قرارداد طرح مطالعاتی حمل و نقل شهرداری میبد با مشاور امضا خواهد شد و به دنبال آن مطالعه ای در جهت وضعیت شهر میبد از نظر ناوگان حمل و نقل عمومی به صورت تخصصی صورت خواهد گرفت تا بر اساس آن هم بتوانیم بودجه ای را به شهر اختصاص داده و هم اینکه اضافه کردن مسیرها و ناوگان حمل و نقل با نظر مشاور و بر مبنای طرح مطالعاتی انجام دهیم .

 

گروه تلگرامی دغدغه های شهرمان میبد : https://t.me/joinchat/AAAAAER50iUXSWb8d5PR1Q