گزارش‌های خبری

معلمی روایت عشق و هنر است

معلمی روایت عشق به دانش آموزان و مجهز بودن به هنر و داشتن روحیه خلاق است که به واسطه آن می توان در شرایط‌های پیش بینی نشده مانند کرونا جلوه‌هایی از انگیزه ،پشتکار ، تجربه ، به روز بودن ، ذوق و اندیشه و خلاقیت در دانش آموزان ایجاد کرد.

معلم شمع فروزان است ، او کسی است که روشنی چراغ دانش به خاطر وجودش هر روز بیشتر و دایره علوم هر روز گسترده تر می‌گردد.

معلم عاشق دانش دانش آموزان است و موفقیت دانش آموزان پاداش زحمات اوست.

هر سال روزو هفته معلم که می‌شود به صورت‌های گوناگون از آنها قدردانی و شاخه های از گل نثار وجودشان می‌شود اما امسال به خاطر بودن در وضعیت کرونا بزرگداشت مقام معلم نیز بیشتر به صورت مجازی و ارسال پیامک انجام گرفته‌است .

در این میان علی رغم لزوم قدردانی از معلمان مورد توجه قرار دادن دغدغه‌ها و انتظارات آنها مهمتر است.

معلمان دغدغه‌ها و انتظاراتی دارند و در مقابل دانش آموزان نیز که موفقیت های روزافزون خود در عرصه علم و دانش را در سایه تلاش و رهنمودها و آموزش‌های ارائه  شده از سوی معلمان دارند انتظاراتی از مربیان و آموزگاران خود دارند.

انتظاراتی که خانواده‌ها و دانش آموزان از معلم‌ها دارند همراه با قدردانی از آنها بر زبان می‌آید.

قدر دانی از دلسوزی های معلمان

اعظم رشیدی مادر زهرا آقایی دانش آموز دبیرستان مصطفوی میبد به خبرنگارایرنا گفت: کادر علمی مدرسه دخترم با فرستادن فیلم و مطالب درسی و امتحان گرفتن از دانش آموزان به خصوص درشرایط کرونا در فضای مجازی پیگیر وضعیت درسی دانش آموزان هستند.

وی همچنین از دلسوزی‌های معلمان گفت که در طول سال تحصیلی نسبت به دانش آموزان دارند.

معلمان پیگیز تشکیل کلاسهای حضوری برای دانش آموزان سال کنکور باشند

یکی از دانش آموزان نیز با قدردانی از معلمان خود گفت : انتظار از معلمان است که به خصوص در سال آخر دبیرستان که دانش‌آموزان کنکور را در پیش دارند علاوه بر پیگیری آموزش دادن به آنها از طریق فضای مجازی در ارتباط با تشکیل کلاسهای حضوری هم پیگیر باشند.

وی از معلمان خود که در طول سال کلاس رفع اشکال برگزار کرده وهمچنین در فضای مجازی نیز با تشکیل گروه رفع مشکلات درسی دانش آموزان را مورد توجه قرار می دهند تشکر کرد.

معلم عزیزم دوستت دارم

نرگس علیزاده دانش آموز مدرسه شهید فلاح از معلم خود قدردانی کرد و گفت : معلم عزیزم خیلی دوستت دارم.

وی از پیگیری معلم خود گفت که در زمان مشخصی از روز با توجه از تکلیفی که برای بچه‌ها تعیین می‌کند از آنها امتحان می‌گیرد.

به گفته مادری که ۲ دانش آموز در خانه دارد و به  پیگیری معلمان نسبت به وضعیت درسی فرزندانش اشاره کرد ، دانش آموزان باید با توجه به دلسوزی که معلمان دارند کم کاری نکرده و درس بخوانند.

موفقیت دانش آموزان بهترین هدیه است

محمد علی عابدینی یکی از معلمان گفت: معلمی شغلی است که سختی‌های خاص خود را دارد و د حال حاضر نیز با توجه به بودن در وضعیت کرونا ساعات کاری معلم‌ها افزایش یافته‌ و به گونه‌ای است که شب و روز درگیر آموزش دادن و پاسخ به اشکالات درسی دانش آموزان هستند.

وی افزود: در شرایط کرونایی هم آموزش دادن به دانش آموزان سخت است و هم دانش آموزان نیز همه امکان دسترسی داشتن به فضای مجازی ندارند.

عابدینی در ادامه گفت : عشق و هنر تنها تعریفی است که می‌توان از معلمی داشت علی رغم اینکه زبان از تعریف جایگاه معلم به معنی واقعی آن قاصر است.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین معلم را پیامبر (ص) می‌دانند ، افزود: رسالت معلمان آموختن به دانش آموزان است که فکر کنند و اندیشه نمایند.

این معلم یادآور شد: آگاه کردن جامعه برای بهتر انجام دادن تکالیف خودشان نهایت هدف معلمان است و آنها پاداش خود را از خدا می‌گیرند اما در عین حال دیدن موفقیت دانش‌آموزان که چون درختی به میوه نشسته‌است ، بهترین هدیه برای تلاشگران عرصه علم و دانش است.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه چه  انتظاری که از مسئولان دارد ، اظهار داشت : مسئولان سعی کنند که با رسانه‌ای نکردن وعده‌های داده شده نمک بر زخم معلمان نپاشند.

پای درد دل معلمان نشستن بهترین تقدیر است

محمدعلی عباسی مدیر یکی از مدارس میبد هم  گفت: فرهنگیان علی‌رغم دغدغه‌هایی که دارند حتی با چند برابر شدن فشار کاری آنها در وضعیت کرونا همچنان با عشق به انجام فعالیت خود مشغول هستند.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی معلم‌ها به عنوان مهمترین دغدغه لزوم قائل شدن امتیازاتی مثبت برای آنها را یادآورشد.

عباسی پیشرفت درسی دانش آموزان را بهترین کادو برای معلم‌ها عنوان کرد که از سوی دانش آموزان به آنها داده می‌شود ، همچنین درک شدن از سوی خانواده‌ها و مسئولان و به پای درد دل معلم‌ها نشستن را بهترین تقدیر شمرد.

مهمترین دغدغه معلمان پیگیری وضعیت دانش آموزان است

کبری خواجه پور مدیر دبیرستان نمونه دولتی میبد هم گفت: معلمان قبل از هر چیز نگران  وضعیت درسی دانش آموزان و وظیفه ای که بر عهده آنها گذاشته‌شده ، هستند به خصوص در طی روزهای کرونایی که در حال سپری شدن است.

وی افزود: معلمان در حالی درروزهای اخیر و در وضعیت کرونایی سپری شده به فعالیت مشغول بوده‌اند که دانش آموزان از قبل از به دست گرفتن موبایل منع می شدند و با وجودی که خانواده‌ها در کنار دانش آموزان هستند درابتدا آنها با نوعی تعارض روبرو شدند.

وی ادامه داد: البته وجود مشکلاتی چون دسترسی نداشتن همه دانش آموزان به موبایل و اینترنت ، حجم بالای فایلها و کندی اینترنت و… را که مربیان و تلاشگران عرصه علم و دانش با آن روبرو بودند را نیز نباید نادیده گرفت.

خواجه پور اضافه کرد: آموزش مجازی زحمات معلمان را چند برابر کرده است و با توجه به نبود امکانات کافی و وقت گذاشتن‌های زیاد هنوز هم تعدادی از دانش آموزان در کلاسهای درس غایب هستند.

وی با اشاره به تلاش‌ها برای  فراهم شدن زیرساخت‌‌ها که تا به حال به خوبی پیگیری شده اظهار امیدواری کرد که در روزهای آینده  دانش آموزان و معلمان در این ارتباط وضعیت بهتری را داشته باشیم.

لطفا وعده های داده شده به معلمان رسانه ای نشود

خواجه پور اختیاری کردن ۲۰ درصد محتوای آموزشی را از گلایه‌ها و دغدغه‌های معلمان شمرد که البته در این ارتباط باید درنظر داشت شرایط یکسان برای به اتمام رساندن کل مباحث درسی برای همه دانش آموزان و معلمان فراهم نیست.  

وی لزوم احترام گذاشتن به جایگاه معلمان و رسانه‌ای نکردن وعده‌های داده شده که عملی نمی‌شود و همچنین عدم محدودیت قائل شدن برای ادامه تحصیل دادن معلمان را یادآور شد.

مدیر دبیرستان نمونه دولتی میبد تعریف خود از معلمی را عشق به دانش آموزان و تدریس خواند.

وی بهترین کادو برای معلمان را نیز درک متقابل از سوی دانش آموزان و خانواده‌ها و مسوولان و همچنین تلاش داشتن برای درس خواندن از سوی دانش آموزان و همچنین آن نگاه قدردان آنها نسبت  به معلمان خواند.

جایگاه معلمی منحصر به مدارس نیست

جایگاه و شغل معلمی فقط منحصر به مدارس نیست ، مربیان آموزشگاه‌ها و کلاسهای تشکیل شده در فرهنگسراها  ، مراکز فنی حرفه‌ای و… نیز با تلاشی که در یاد دادن هنر ، حرفه و دانش خود دارند تعریفی از معلم بودن را در انجام فعالیت‌های خود نشان می‌دهند.

دغدغه معلمان درست انجام دادن رسالتی است که بر عهده دارند

مژگان دستجردی گوینده صدا وسیمای مرکز یزد نیز معلمی است که با پایه گذاری کلاسهای فن بیان در میبد تا به حال چگونه ارتباط برقرار کردن ، رفع خجالت و استرس ، محکم صحبت کردن و خوب اجرا کردن را به هنرآموزان میبدی آموزش داده‌است.

وی دغدغه معلمان را درست انجام دادن رسالتی که بر عهده دارند و تاثیرگزاری آموزش‌هایی که ارائه داده‌اند ، خواند.

دستجردی حفظ جایگاه معلم و احترام گذاشتن به شان و مقام او را انتظاری از سوی معلمان خواند که آنها دارند ،  همچنین موفق بودن دانش آموزان در درس و به نتیجه رسیدن تلاش معلمان و آموزگاران را بهترین کادو ذکر کرد.

دغدغه معلمان سلامت دانش آموزان و ارتقای سطح علمی آنها است

رییس آموزش و پرورش میبد هم دغدغه معلمان را سلامت دانش آموزان و ارتقای سطح علمی آنها عنوان کرد که با وجود وضعیت کرونایی تمام وقت و انرژی خود را برای ارتقای سطح آموزشی دانش آموزان گذاشته‌اند.

محسن موحدی فر با اشاره به پیگیری و تلاشهایی برای بهینه کردن روند انجام برنامه‌های آموزشی تلاش معلمانی را یادآور شد  که به سرنوشت بچه‌های مردم حتی بیشتر از سرنوشت بچه های خود توجه دارند.

وی از معلمانی یاد کرد که در روستاهایی دورافتاده به خدمت مشغول هستند و یا به صورت تک‌‌نفره با دانش آموزانی کار می‌کنند که به علتی از دیگر دانش‌آموزان کلاس غقب افتاده‌اند.

به هر حال معلم با عشق به دانش‌آموزانش می‌جوشد و کلاس‌های درس گرمای وجود خودشان  را از نفس گرم و نگاه‌های صمیمی او می‌گیرند ، او با هنر خود دانش آموزان به فکر و اندیشه کردن و خلاقیت داشتن وادار می‌کند.

او با تمام وجود برای خدمت رسانی بهتر و همچنین آشنا کردن دانش آموزان با وسایل ارتباطی امروزی خود را در جهت  فراگیری علوم و تکنولوژی روز و استفاده از وسایل و امکانات مدرن و پیشرفته امروزی با به روز کردن دانش و آگاهی خویش به تلاش وا می‌دارد.

یک هزار و ۴۸۶ نفر در مجموعه آموزش و پرورش میبد  با اشتغال درکسوت و شغل شریف معلمی تعلیم و تربیت بیش از ۲۲ هزار دانش آموز را بر عهده دارند.

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن