تاریخ: ۲۰:۰۴ :: ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
مديركل دفتر بانوان استانداري: جايگاه بانوان در فعاليت‌هاي مختلف به ویژه اقتصادي تقویت شود

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]مدير كل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري یزد با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت بانوان در فعالیت‌های اقتصادی گفت: جايگاه بانوان در فعاليت هاي اقتصادي تقویت شود.[/box] به گزارش ایسنا- منطقه یزد،”رقيه كرمانيان” در نشست اتاق فكر كارآفريني و اشتغال بانوان استان یزد با اشاره به ضرورت تقويت جايگاه […]

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]مدير كل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري یزد با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت بانوان در فعالیت‌های اقتصادی گفت: جايگاه بانوان در فعاليت هاي اقتصادي تقویت شود.[/box]

39675t

به گزارش ایسنا- منطقه یزد،”رقيه كرمانيان” در نشست اتاق فكر كارآفريني و اشتغال بانوان استان یزد با اشاره به ضرورت تقويت جايگاه بانوان در فعاليت‌هاي اقتصادي با نگاه كارآفريني،‌ اظهار کرد: پيوند ايده‌هاي كارآفرين و منابع زيربنايي با توجه به پتانسيل‌هاي شاخص بانوان هر منطقه از موضوعاتي است كه نيازمند نگاه كارشناسي و فرصت آفرين است.

وی گفت: ظرفيت‌هاي حمايتي بسيار خوي در دستگاه‌‎هاي اجرايي گوناگون براي پشتیبانی از مشاغل خُرد و خانگي بانوان وجود دارد كه مي توان با اطلاع رساني موثر، جامعه را از این ظرفيت‌ها، آگاه و زمينه فعاليت افراد بيشتري را به وجود آورد.

کرمانیان افزود: زماني كه مردم نسبت به خدمات و زمينه‌هاي موجود براي گسترش فعاليت هاي كارآفرين و اشتغال‌زا آگاهي داشته باشند و بتوانند از امكانات به صورت صحيح استفاده كنند، توانمندي و خلاقيت‌ها در قالب پيشرفت و توسعه قرار مي گيرد.

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري تصریح کرد: با بررسي قوانين حوزه كارآفريني، بايد خلاء هاي قانوني در اين زمينه شناخته شود و راهكارهايي براي رفع موانع گسترش كارآفريني خلاقيت محور به ويژه براي بانوان ارائه شود.

این مقام مسئول در ادامه حضور اثرگذار بانوان در زمینه‌های اقتصادي و كارآفريني را مستلزم بازتعريف و ايجاد جریان انگیزشی براي بهره‌گيري بيشتر جامعه از استعدادهاي بالقوۀ افراد خلاق و خود باور دانست و بیان کرد: مسئولان بیش از پیش به تقویت جایگاه بانوان در فعالیت های اقتصادی توجه کنند.

وی در پایان سخنان خود مطالعات بازار برای شناخت زمینه‌های سودآور و پایدار در شغل را ضروری دانست و گفت: اگر نیاز مصرف کننده و بازار به خوبی شناخته شود می توان بر همین مبنا فعالیت های اقتصادی را برای بانوان برنامه‌ریزی کرد.

گفتني است؛ در اين نشست، اعضاي اتاق فكر كارآفريني و اشتغال بانوان استان به گفت‌و‌گو در زمينه توانمندي‌هاي بانوان، اهميت شكوفايي استعدادها و خلاقيت، بازاريابي و فروش، ايجاد شبكه آموزش، فن‌آوري و توليد با توجه به شرايط استان و زمينه‌های اشتغال و فعاليت بانوان پرداخته شد.